Sunday, May 23, 2010

Sambutan Hari Guru SMAAM





Bismillah walhamdulillah... segala pujian selayaknya untuk Rabbul Jalil.Bersempena dengan Hari Guru baru-baru ini, Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) SMAAM telah pun menyusun satu program khusus untuk para guru.

Majlis dimulakan dengan solat hajat dan bacaan yasin melibatkan para guru dan pelajar.Acara diteruskan dengan beberapa acara permainan yang telah diatur khusus untuk para guru.

Di antara acara yang menarik untuk guru-guru wanita ialah Isyarat Manja, Bebola Cinta, Sambungan Cinta dan Rebut-rebut Manja.Alhamdulillah kumpulan ana, cikgu awin dan cikgu Ros telah mendapat johan bagi acara yang dipertandingkan.Sambutan kali ini juga turut mempersembahkan persembahan silat oleh Ketua Pelajar, Anis Aslahudin dan suhaidi.Persembahan ini mendapat tepukan gemuruh dan mencuit hati para penonton.Hmm berbakat juga kamu berdua ini ye.Selain daripada itu, turut diadakan persembahan sajak oleh tiga orang pulajar puteri anis, farhana dan fatimah serta persembahan nasyid oleh Shoutu As Syabab.Tahniah buat kalian.

Pada sambutan Hari Guru kali ini juga diadakan Anugerah Khas Untuk Guru Paling Lama Berkhidmat dan Cemerlang.Tahniah buat Ustazah Salmah dan Ustazah Maimunah (kedua-duanya juga adalah guru ana sewaktu belajar di SMAAM dahulu) kerana terpilih.Hanya Allah yang dapat membalas jasa yang kalian curahkan.

Syabas dan terima kasih buat barisan MPP, Pengawas dan pimpinan pelajar yang lain kerana bertungkus lumus mengadakan program seumpama ini.Kami barisan guru mendoakan agar kalian berjaya di dunia dan akhirat.

No comments: