Saturday, May 08, 2010

Alfu Zikra...






Bismillah walhamdulillah, segala puji hanyalah untuk Rabbul Jalil..Alhamdulilah, Allah beri kesempatan kepada diri ini menitip sesuatu untuk entri kali ini walaupun agak ripuh sedikit mutakhir ini.

Ihtifal ilmiah yang berlangsung di SMAPR baru-baru ini bukan sahaja berpeluang mengikuti acara yang dipertandingkn malah dapat mengeratkan ukhuwwah dengan tenaga pengajar dari sekolah menengah agama yang lain yang terdiri daripada azhariah yang sudah lama tidak bertemu..Dapatlah berkongsi cerita dan pengalaman dalam mendidik anak bangsa.

SMAAM berjaya meraih kemenangan dalam sembilan acara yang dipertandingkan,alhamdulillah.Tahniah buat guru pebimbing bagi setiap acara.Bagi Debat Bahasa Arab, kami berjaya mendapat tempat ke-4 setelah mengalahkan SMAKJ pada pusingan pertama dan layak ke separuh akhir.Tetapi nasib tidak menyebelahi kami apabila tewas kepada Sekolah Arab Kota Tinggi.

Banyak yang dapat dipelajari.Terima kasih yang tidak terhingga buat Ustazah Norazean (kak N) dan Ustaz Syukri yang banyak memberi bimbingan dan tunjuk ajar kepada diri ini.Banyak yang dapat ana pelajari daripada kalian..

Pertandingan Choral Speaking yang baru sahaja diadakan pada tahun ini telah meletakkan SMAAM sebaris dengan sekolah kerajaan yang lain(yang lebih berpengalaman) apabila berjaya memperolehi tempat yang kedua.Tahniah buat Cikgu Liza yang bertungkus lumus melatih puteri-puteri Choral kita..Ihtifal kali ini juga turut diserikan dengan pesembahan daripada saudara Azhan Atan yang cukup memukau para hadirin.

Segala kenangan pahit manis sepanjang ihtifal ini sudah pastinya tidak dapat dilupakan dan tetap segar di ingatan…majulah SMAAM untuk kegemilangan Islam..

No comments: