Friday, August 08, 2008

Rindu yang bertandang dan Madinatul Ahlam


Segala puji kepada Rabbul 'alamin yang memberi segala nikmat kelapangan dan kesihatan unutk meneruskan lagi liku-liku kehidupan ini..
Kesempatan bertandang ke Madinatul Ahlam baru-baru ini bukan sahaja digunakan untuk bertemu adik-adik di Iskandariah, menyimpul ukhuwwah, malah berpeluang juga menatap biru lautan Mediterranean ketika dalam perjalanan menuju ke stesen Sidi Jabir..membuatkan hati ini bermonolog sendiri..
Sepi mengajar aku erti rindu
walaupun hakikatnya
erti rindu tidak tertafsir dalam kamus hidupku
Aku mengerti
menyimpul kasih di rantau orang
tidak semudah di teratak sendiri
Aku redha
segala suratannya
mengajar aku agar
pasrah menerima
takdir yang meloloskan aku
ke alam nyata
cuma aku alpa seketika
bahawa aku
di bawah naunganMu Tuhan!
baru kusedari
rinduku adalah untukMu!


No comments: