Wednesday, December 09, 2009

SIRIH PULANG KE GAGANG


Rasanya terlalu banyak ingin dikongsikan dalam entri ini..Bermula dari kepulangan ke tanahair dan seterusnya diterima untuk berkhidmat sebagai warden ASPURI RAUDHATUL JANNAH di SMA Mersing..

Alhamdulillah, bersyukur ke hadrat Illahi, dengan izin dan rahmatnya tertunailah jua hasrat untuk kembali semula ke SEK MEN AGAMA AL-KHAIRIAH AL-ISLAMIAH MERSING..Kalau dahulu sebagai pelajar yang datang untuk menimba ilmu tetapi kedatangan kali ini agak berbeza kerana kedatangan pada kali ini adalah untuk mencurahkan ilmu.

Rasa syukur dan gembira apabila melihat sekolah yang dahulunya agak dhaif sekarang ini telah berubah wajah dengan dilengkapi dengan pelabagai prasana untuk kemudahan pelajar..Berbanding sewaktu ana menuntut ilmu di sini dahulu.

Di sinilah diri ini ditarbiyah dan belajar mengenali apa itu usrah dan apa tanggungjawab yang pelu dimainkan sebagai seorang muslim..Terima kasih buat ustaz Arif yang banyak membimbing diri ini dan semua para asatizah yang tidak jemu mencurahkan ilmu kepada kami.

Mudah-mudahan generasi di sini tidak tenggelam dengan keselesaan yang ada sehingga lupa akan tanggungjawab kepada agama, nusa dan bangsa.Semoga kalian jua nanti akan kembali berbakti di sini, meneruskan perjuangan asatizah yang terdahulu..benarlah seperti kata-kata as Syahid Syed Qutb yang mengatakan " kita bukanlah pemula atau pengakhir kepada perjuangan tetapi kitalah adalah penerus kepada perjuangan ini.."
Tugas kita terlalu banyak berbanding dengan masa yang kita ada...

Ya Allah semoga ini dipandang sebagai ibadah kepadamu Ya Allah!

1 comment:

Ibnu Ali said...

Assalamualaikum

Mabruk. Tak kiralah di mana kita berada. Di situ Islam dijunjung.

Semoga thabat!